tirsdag 2. april 2013

Viljestyrketesting!

Da kan jeg konstatere at jeg gikk ut av påsken lettere enn jeg gikk inn i den :-)

Jeg har til min fortvilelse stått på stedet hvil siden forrige innlegg, men nå ser det ut til at det går litt nedover igjen.

Det har vært en prøvelse å komme gjennom påsken med familien rundt meg som har hatt "No limit" på godterispising. I tillegg lager man jo gjerne en del god mat når det er høytid. Jeg klarte heldigvis å lage noen lettere varianter til middag, så det ble ikke så galt som jeg fryktet. Jeg klarte å spise passe porsjoner også. Viljestyrken ble satt på prøve hele veien.

Det gikk bra å styre unna godteri helt til søndag kveld Da sprakk jeg rimelig stort, men det skulle vise seg å straffe seg. Jeg ble veldig dårlig, og kastet opp.

Jeg trente kondisjon både lørdag og mandag i påska, så "klapp på skuldra" til meg for det!

Nå er det full skjerpings, og innsats for å komme under 70 kg. Det gjenstår enda 1,4 kg til jeg kommer dit. Jeg setter meg som mål å klare det i løpet av et par uker.

Jeg skal være veldig konsekvent med å velge grovt knekkebrød, og lette varianter av pålegg.
Det er mye bedre for meg å velge knekkebrød i stedet for brød. "Myk mat" som brød og middag kjennes ut som det ligger langt oppi spiserøret, og tar lang tid å få ned. Det blir liksom liggende i magen. Knekkebrød gir ikke den følelsen, kanskje på grunn av høyt fiberinnhold.

Jeg prøver også å få i meg nok vann i løpet av dagen. Ikke bare for metthetsfølelsen, men det anbefales å drikke vann uten mat ved siden for å rense ballongen. Rensingen forebygger "smelly burps" som jeg leser på engelske vektforumsider at mange med ballongen plages mye med. Dette er ikke noe jeg merker mye til- bortsett fra når jeg har spist egg. Da blir det gass!

Her har vi meg- før og etter :-)

1 kommentar:

  1. Hei. Har bestilt meg time til innsetting samme plass som du. Holdt på lest litt, det er bare negative tilbakemeldinger, jeg vurderer å trekke meg. Hva ville du gjort, om du fikk velge i dag, hadde du da gjort det?

    SvarSlett