søndag 24. mars 2013

Nedover- og opp igjen

Dag 37 med gastric Balloon!

Forrige helg da jeg veide meg hadde jeg gått ned 6 kg totalt :-)

I løpet av uka gikk jeg litt opp igjen uten noen åpenbar grunn- og sånt irriterer meg virkelig! Det kan ha noe med syklus å gjøre kanskje litt mer vann i kroppen, men uansett hater jeg å gå opp igjen når jeg først har sett et lavere tall på vekta. I dag er jeg enda 0,2 over det jeg veide forrige helg, men jeg håper det går videre nedover nå. Det går ikke raskt i hvert fall. Jeg har nå 21 uker igjen til ballongen skal ut, så for å nå målet mitt på 60 kg må jeg ned ca 0,6 kg pr uke. Jeg er faktisk usikker på om det går akkurat nå.

Jeg ser at det er stor variasjon fra dag til dag, og fra uke til uke hvordan jeg kan spise, og hvordan magen reagerer. Noen dager er jeg veldig sulten, og gleder meg til hvert måltid. Magen takler maten fint. Andre dager føler jeg meg full i magen, og det går lang tid mellom måltidene. Noen dager får jeg ubehag og vondt, og blir kvalm utover kvelden. Jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg reagerer fra dag til dag.

Kullsyre har jeg kuttet helt ut. Jeg blir skikkelig uvel etter å drukket noe med kullsyre i.

Denne uka har det blitt lite trening fordi jeg har vært så opptatt med andre ting på kveldene. I morgen blir det helt sikkert trening, men så kommer påskedagene. Jeg må nok bare finne fram streng disiplin, og gjennomføre litt trening selv om det er helligdager.

Ofte blir det jo mye mat i forbindelse med høytider, men jeg tenker å begrense dette litt. Jeg skal ikke lage til voldsomme måltider hver dag. Når jeg spiser skal jeg minne meg selv på å stoppe i tide, noe som kan være vanskelig når maten er god. Straffen blir i så fall magesmerter.


Slik ligger ballongen inni magesekken


God påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar