søndag 3. mars 2013

16 dager med gastric balloon i magen

Uka som gikk har gått veldig greit. Jeg begynte med trening på mandag, og totalt ble det tre treningsøkter denne uka. Det som jeg har funnet ut er viktig er at det må gå ganske lang tid fra jeg spiser til jeg skal trene, ellers kjenner jeg maten langt oppi halsen under treninga. Det jeg fant ut var best var å spise knekkebrød i stdet for middag et par timer før trening.

Jeg har hatt lite vondt i magen denne uka, bortsett fra en kveld da jeg hadde spist 1 og 1/2 skive ostesmørbrød. Det ble alt for mye mat, og jeg fikk fryktelig vondt i magen. Jeg frøs og skalv. Det ble en lærepenge. Cluet er å stoppe i tide. Jeg kan ikke spise meg så mett, da får jeg vondt.

På en dag spiser jeg omtrent dette:

Frokost: 1 knekkebrød

Lunsj: 1 yoghurt og en banan

Middag: 1 liten potet, 1 fiskekake(kanskje 1/2 ekstra hvis de er små), litt grønnsaker

Kvelds: 1 frukt eller et knekkebrød

Mellommåltid etter behov, frukt eller yoghurt.

Jeg har ikke hatt lyst på søtt eller snacks disse dagene. Suget er borte, og det er jeg veldig glad for.

Jeg har ikke behøvd å ta magesyremedisinen denne uka, så magesekken har nok vent seg til at ballongen er i magen. Den første uka var jeg totalt avhengig av å ta medisinen.

Ingen, bortsett fra mannen min vet om dette, og det er ikke vanskelig å holde det skjult. Det er ingen som har lagt merke til at jeg spiser mindre.

Jeg går sakte nedover i vekt, -3,8 kg på 15 dager. Jeg får bare håpe det fortsetter på samme måten i ukene og månedene framover slik at jeg når målet. Det er ikke alle som opplever at dette funker. Noen går ned bare noen få kilo, og hele opplegget er mislykket. Jeg håper jeg blir en av de som lykkes :-)

1 kommentar:

  1. Nice post and lots of infromation about the treatment thanks.......
    GASTRIC BALLOON

    SvarSlett