mandag 3. juni 2013

Over halvveis

Nå er det virkelig på tide med ei oppdatering her.

Jeg ligger nå og "vaker" mellom 68 og 69 kg. Den siste tida har jeg ikke hatt mulighet til å trene regelmessig, og da blir det bom stopp med nedgangen.
De siste dagene har jeg fått noen kommentarer på at jeg har gått ned i vekt, men det har egentlig tatt lang tid før noen har lagt merke til det må jeg bare si. Jeg føler meg i hvert fall mye mer vel både i vanlige klær, og etter hvert i lettere sommerklær nå når 8-9 kg er borte.

Når det gjelder inntaket av mat er det ingen tvil om jeg kan spise mer nå enn det jeg kunne de første ukene. Det er ikke noe problem å spise en vanlig porsjon middag slik det er nå. Dette er ikke bra fordi det åpenbart går sakte med vektnedgangen når jeg spiser mer :-(
Det som fremdeles er greit er at det ikke er plass til småspising etter et slikt måltid. Uansett- hvis jeg spiser slike vanlige porsjoner, og ikke trener regelmessig går jeg ikke ned i vekt.
Jeg leste på flere utenlandske nettforum før innsettingen min at andre opplevde å kunne spise nesten vanlig etter ei stund med ballongen, men valgte å tro at det ikke skulle bli slik med meg. Nå vet jeg at dette er mulig, og synes det er riktig av meg å fortelle det til andre som vurderer ballong.

Jeg kan ikke si ofte nok at dette ikke er en mirakelkur. Man kan spise masse usunn mat og snop med ballongen i magen. Hvis ikke hodet er med er det ingen vits å vurdere ballong i det store og hele. Noen av de jeg leste om gikk bare ned noen få kg, og var svært misfornøyde.

Jeg tenker at jeg må gå ned 12 kg totalt for å kunne si at dette opplegget har vært vellykket for meg. For såpass mye penger bør jeg veie rundt 64 kg når jeg tar ut ballongen. Dette er mitt mål, og jeg er fullstendig klar over at jeg må stå på for å nå det. Kiloene forsvinner definitivt ikke av seg selv.

Jeg har begynt å tenke på returen til klinikken for å ta ut ballongen. Jeg er litt usikker på om jeg skal dra i august, eller vente til september. Legen sa at det ikke gjorde noe om jeg gikk litt over 6 mnd. Jeg skal sjekke billettpriser, og bestemme meg ut fra når det er billige billetter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar