søndag 24. februar 2013

Fremdeles på jakt etter lykken

Da har det plutselig gått lang tid siden sist jeg var her. Ett og et halvt år. Hva har skjedd i mellomtiden? Har jeg klart å gå ned i vekt? Nei, dessverre. Mange flere mislykkede forsøk er gjennomført.

Jeg er så utrolig lei av å mislykkes med å gå ned i vekt. Jeg bruker alt for mye tid til å tenke på dette. Det siste jeg tenker på om kvelden, og det første jeg tenker på om morgenen.

I desember 2012 leste jeg noe som fattet min interesse, og håpet mitt om å lykkes begynte å stige igjen i takt med at jeg saumfarte nettet på jakt etter info.

Gastric balloon. En myk silikonballong som plasseres i magen ved hjelp av gastroskopi. Den fylles med væske etter at den er plassert i magesekken. Ballongen gir en metthetsfølelse som gjør at man spiser mye mindre. Den skal være i magen i 6 måneder. På denne tiden kan man gå ned omtrent 10-20 kg.

Jeg sjekket pris hos Aleris her i Norge. 45000 kr. Alt for dyrt.
Deretter begynte jeg å se på ulike klinikker i andre land. Her varierer prisen fra 15000-25000 alt etter hvilken "pakke" man vil bestille.

I januar 2013 sendte jeg bekreftelse på bestilling av innsetting av ballong hos "The health clinic" i Tallinn, Estland. Dato for innsetting ble satt til 15.februar. Pris 2100 euro.

Den 14.februar kl 23.00 ankom jeg Tallinn, og tok taxi til et hotell. Neste dag kl 13.30 ble jeg hentet på hotellet av klinikkens sjåfør. Meget spent!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar